Je bent aan de slag gegaan om de content van je website te vernieuwen. Met de teksten kom je een heel eind, maar qua beelden heb je geen enkele goede optie die je kunt gebruiken. Of je wilt als bedrijf een LinkedIn-post plaatsen om je netwerk te inspireren, maar daarvoor heb je geen geschikte foto’s die je post helpen te versterken. Herkenbare situatie? Veel bedrijven en ondernemers onderschatten het nut van een goede beeldbank. De tekst komt eerst en het beeld als laatste. Zonde! Want beeld zegt zo veel meer dan duizend woorden. Om jouw ideale klant en doelgroep aan te spreken, wil jij hen toch zoveel mogelijk laten zien van jouw bedrijf en de mensen erachter en tegelijkertijd ook je verhaal zo sterk mogelijk willen vertellen met een persoonlijk tintje?
VOOR ZOWEL GROTE ALS KLEINE BEDRIJVEN
Bij fotografie voor een beeldbank denk je misschien aan grote bedrijven die een enorme beeldbank opzetten. Maar ook kleinere bedrijven (zzp’er of mkb) hebben met een beeldbank een mooie tool in handen voor hun herkenbaarheid en zichtbaarheid. Een kijkje in jouw bedrijf met persoonlijke beelden, met eigen mensen en hun eigen werkplek. Jouw unieke mooie locatie, perfecte foto’s voor op je website of social media.
7 REDENEN OM TE STARTEN MET EEN EIGEN BEELDBANK
Het valt mee hoe ingewikkeld het is om tot een eigen beeldbank te komen. Daarom geven wij jou 7 redenen waarom jij zou moeten starten met een beeldbank en helpen jou daarbij graag op weg!
- Goede foto’s werken effectiever
Als je gebruik maakt van een onduidelijke afbeelding, dan kan slechts 10% van jouw doelgroep de boodschap nog goed navertellen. Gebruik je goede beelden bij je content op social media, dan krijg je 94% meer views dan wanneer je alleen tekst gebruikt. - Persoonlijker
Om een goede relatie te creëren met je (toekomstige) klant wil je jezelf en je bedrijf op een goede manier laten zien. Het gebruik van stockfoto’s is allesbehalve persoonlijk en daarom dus eigenlijk een ‘no go’! - Bespaar tijd, geld en energie
Bij het gebruik van een beeldbank bespaar je tijd, geld en energie. Er is dan altijd goed beeldmateriaal ‘op voorraad’, waardoor je dus niet telkens opnieuw hoeft na te denken over een goed en bijpassend beeld. - Stockfoto’s stoten af
Het gebruik van stockfoto’s is vaak erg cliché, waardoor het zorgt voor een tegengesteld effect. Hier stoot je je doelgroep juist eerder mee af. - Kwaliteit en professionaliteit
De beelden worden gemaakt door een fotograaf volgens een juiste briefing. Hierdoor is het beeldmateriaal van goede kwaliteit en stralen ze professionaliteit en het goede gevoel uit over jouw bedrijf. - Consistentie
Doordat je de tijd neemt om een beeldbank aan te leggen (of uit te breiden), hebben alle foto’s de dezelfde stijl. Je zorgt hiermee voor een consistent en herkenbaar beeld van jouw bedrijf of organisatie. - Herkenbaar en origineel.
De beelden die jij gebruikt uit jouw beeldbank, zijn specifiek voor jouw bedrijf of organisatie gemaakt. Op die manier creëer je een uniek beeld, waarmee jij je kan onderscheiden van je concurrenten. Ook niet onbelangrijk: Je loopt niet het risico dat je dezelfde foto’s tegenkomt bij andere bedrijven.
JE EIGEN FOTOGRAFIE VOORÂ JOUWÂ BEELDBANK
Wil je nou ook graag een beeldbank opzetten, maar heb je nog geen fotograaf gevonden? Of ben je die perfecte stockfoto’s zat, maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem dan contact op met mij. Wij kijken graag met je mee om te kijken wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen op het gebied van fotografie voor jouw eigen beeldbank!